§1. Postanowienia wstępne
- Właścicielem sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.systemica.pl jest Anna Czajkowska prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą Brand Light Anna Czajkowska, zarejestrowaną pod adresem: ul. Sarmacka 1B/75, 02-972 Warszawa, NIP: 521-293-19-41
- Niniejszy Regulamin skierowany jest do Klientów i określa zasady i tryb zawierania z Klientem umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§2. Definicje
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.systemica.pl/sklep.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupu za pośrednictwem Sklepu.
- Produkt – dostępna w Sklepie usługa lub produkt wirtualny będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu płatności.
- Konto – konto Klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Koszyk – część oprogramowania Sklepu, w której widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą Brand Light Anna Czajkowska.
§3. Kontakt ze Sprzedawcą
Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w dowolnym momencie poprzez formularz kontaktowy pod adresem https://systemica.pl/kontakt
§4. Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Safari, Chrome, Edge, Firefox itp.,
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- Włączona obsługa plików cookies.
§5. Postanowienia ogólne
- Z chwilą złożenia zamówienia w Sklepie, Klient oświadcza, że przyjmuje do wiadomości i w pełni akceptuje warunki niniejszego Regulaminu oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania. Jeżeli Klient nie zgadza się z postanowieniami Regulaminu, Sprzedawca ma prawo odmówić Klientowi realizacji Zamówienia.
- Ceny Produktów dostępnych w Sklepie są cenami brutto wyrażonymi w polskich złotych (PLN) i / lub w euro i zawierają 23% podatku VAT.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest bez zakładania Konta.
- Zamówień w Sklepie można dokonywać przez cały rok, 7 dni w tygodniu, 24 godziny w ciągu doby.
- Asortyment Sklepu obejmuje bilety na warsztaty i sesje indywidualne oraz produkty elektroniczne (wirtualne).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia. Anulowanie Zamówienia przez Sprzedawcę skutkuje tym, że Umowę sprzedaży uznaje się za niezawartą.
- Podstawowym sposobem dostawy dla Produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu jest wysyłka na adres email podany podczas składania zamówienia przez Klienta.
- Klienci mogą korzystać ze Sklepu tylko w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia danych lub likwidacji zamówienia w przypadku złamania przez Klienta prawa lub postanowień niniejszego Regulaminu.
§6. Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy podczas pierwszego zamówienia wyrazić wolę posiadania konta (zaznaczyć checkbox “Stworzyć konto?”). Na adres email, użyty w procesie Zamówienia, zostanie wysłana wiadomość zawierająca link aktywacyjny do ustanowienia hasła do konta.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§7. Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- wejść na stronę www.systemica.pl/sklep
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny).
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji.
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia, wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia.
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”.
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§8. Reklamacje, zwroty i odstąpienie od umowy
- Klient, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie drogą mailową w terminie 14 dni od zawarcia umowy.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do wysłania pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz numer konta na jaki mają być zwrócone środki. Sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznego potwierdzenia Klientowi, drogą mailową, otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta, umowę taką uważa się za niezawartą. Klient traci dostęp do Produktu, natomiast Sprzedający zwraca uiszczoną cenę. W przypadku produktów podlegających możliwości zwrotu, zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Po upływie 14 dniowego terminu na odstąpienie od umowy Klient traci przedmiotowe prawo.
- Uprawnienie do 14 dniowego terminu na odstąpienie od umowy nie przysługuje m.in. w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Jeżeli Klient wyrazi zgodę na rozpoczęcie świadczenia przez Sprzedawcę usługi przed upływem 14 dniowego terminu na odstąpienie w momencie oraz przystąpi do pobierania pliku lub zacznie korzystać z produktu w inny sposób (np. oglądając film na portalu), utraci prawo do odstąpienia.
- W przypadku, gdy zakupiony Produkt okaże się wadliwy, to znaczy, gdy się nie uruchamia lub jest niezgodny z opisem zamieszczonym na stronie Sklepu lub Produkt nie został dostarczony w terminie określonym w niniejszym Regulaminie, Klient może w terminie 14 dni od zakupu wystąpić do Sprzedawcy z reklamacją.
- Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni roboczych od otrzymania reklamacji, przy czym okres ten może zostać przedłużony, w przypadku gdy rozpoznanie reklamacji wymaga dłuższego czasu. O rozstrzygnięciu zgłoszonej przez Klienta reklamacji Sprzedawca poinformuje Klienta drogą mailową.
- Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji przez Sprzedawcę, przelewem z konta firmowego na wskazany przez Klienta numer konta.
- Jeżeli reklamacja została rozpatrzona pozytywnie Klient zobowiązuje się niezwłocznie usunąć wszystkie posiadane kopie Produktu którego reklamacja dotyczy.
§9. Faktury VAT
- Klient akceptuje faktury otrzymywane w formie elektronicznej.
- Klient otrzymuje faktury VAT w formie elektronicznej. Aby otrzymać fakturę Klient musi wpisać dane firmy w tym NIP firmy podczas składania Zamówienia.
- Sprzedawca zbiera i przetwarza za pomocą Sklepu dane osobowe, dobrowolnie podane przez Klienta.
§10. Wyłączenie odpowiedzialności
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Sprzedawca nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za straty i szkody poniesione przez Klienta w związku z korzystaniem z zakupionych w Sklepie Produktów, stosowaniem się do informacji zawartych w Produktach w jakichkolwiek okolicznościach, ani za skutki podjętych na tej podstawie decyzji.
- Sprzedawca nie gwarantuje, że informacje przesyłane za pomocą Internetu dotrą do Klienta w formie bezbłędnej, kompletnej i pełnej.
- Sprzedawca nie odpowiada za szkody spowodowane wadliwym działaniem systemu transmisji, w tym awariami sprzętu, opóźnieniami i zakłóceniami przesyłu informacji, ingerencją osób trzecich lub działaniem siły wyższej
§11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§12. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa polskiego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany przedmiotowego Regulaminu, bez podania przyczyny oraz w jakimkolwiek czasie. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na platformie internetowej Sprzedawcy na podstronie: Regulamin
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.